פסח elaS - חגיגת מבצעים כל האתר עד %07 הנחה + %01 אקסטרה >> קוד קופון: 01revossaP

איזו בשורה תביא השנה החדשה לעולם השטיחים?

עיצוב הבית מושפע, פעמים רבות מחידושים, שינויים וטרנדים תקופתיים וגם השנה המתחדשת עלינו מביאה איתה בשורות רבות לעולם השטיחים. הטרנדים שאנו צפויים לראות עוסקים גם במראה השטיחים אבל גם בחומרים מהם הם ארוגים ואפילו באופן השימוש בהם.

נציג לכם כמה מהטרנדים שיובילו את עולם השטיחים במהלך השנה הקרובה ובהמשך. אל תשכחו שלא חייבים להתאים את עצמכם אל הטרנדים העכשוויים, חשוב יותר שהשטיח שלכם יתאים לכם, לבית שלכם, למשפחה ולאורח החיים שלכם.

תמיד טרנדי

השטיח הוא פרט עיצובי מבוקש, אהוב ושימושי כבר אלפי שנים ולמרות שהאופן בו מייצרים שטיחים, החומרים מהם מייצרים שטיחים, הדוגמאות והאיכות עברו שינויים רבים לאורך ההיסטוריה ובחלקים שונים של העולם. ישנם מקומות בהם השטיח הוא חלק חשוב בבידוד הבית מפני חורף אכזרי, ישנם מקומות בהם נפרש שטיח כדי לעמעם את הסאונד של המתרחש בהם ויש מקומות בהם שימש השטיח כפריט עיצובי בלבד.

בתקופות מסוימות היה השטיח אחד הסממנים של מיקומך בקהילה. כיום, ייצור תעשייתי מאפשר כמעט לכל אחד לעצב את ביתו בשטיח איכותי ולא יקר. והשטיח עצמו, שתמיד היה באופנה, זוכה להשתלב בטרנדים העכשוויים בעיצוב.

שטיח פינת ישיבה

דוגמה וגוון

הטרנדים שמצפים לנו בתחום השטיחים בשנה הקרובה עוסקים בעיקר במראה השטיחים – מובטחים לנו בין השאר שטיחים בצבעים עזים ובשילובי צבעים בולטים וחדשניים, כמו כן ישנם מעצבים המהמרים על דוגמאות גיאומטריות על השטיחים שנראה השנה ומתארים עיצובים שבנויים על פסים, משבצות וצורות גיאומטריות נוספות.

כמו כן, נראה שזו תהיה השנה שבה יתחילו מעצבים להתאים את השטיח לקירות בחדר בו הוא פרוש, התאמה בצבע, בדוגמה או במרקם תייצר המשכיות נעימה בעיצוב הביתי.

 

מקור השטיח ומיקומו בבית

שני תחומים נוספים בהם אנו צפויים לראות שינויים בטרנדים השטיחים בשנה הקרובה הם מקור השטיח ומיקומו בבית. השטיחים שיהיו אופנתיים השנה מתכתבים עם טרנד הקיימות ששולט כמעט בכל תחום בימינו. בעולם השטיחים זה אומר בעיקר שטיחים מחומרים טבעיים, בכל שלבי הייצור וכן שטיחים מחומרים ממוחזרים מגוונים כך שיתאפשר לנו לרכוש פריט עיצובי חדש ובכל זאת להקטין ככל האפשר את ההשפעה על הסביבה.

אריגת שטיחים משטיחים שנפרמו הייתה הדרך למחזר שטיחים בעבר הרחוק והחומרים הנגישים היחידים היו חומרים טבעיים כך שלמעשה יש לנו כאן חזרה להתנהגויות קדומות שנכונות עבורנו ועבור כדור הארץ גם היום. השפעה נוספת של ההיסטוריה על הטרנדים היא החזרה לייצור שטיחים כפריטי נוי בלבד, כלומר שטיחים המיועדים לתלייה על הקיר והנאה מהצפייה בהם.

זו בחירה להפריד את הפן העיצובי של השטיח מהפן הפרקטי ולהחזיר אותו לימי גדולתו בפרס, אמנות טקסטיל מוערכת.

שאלות ותשובות

תשובה: כמו בכל תחום, ישנם סגנונות שהפכו לקלאסיקות בתחום השטיחים. דוגמאות אתניות, למשל, היו פופולריות מאז ומעולם ומהוות אחוז ניכר מעיצובי השטיחים גם כיום. הדוגמות שאורגי השטיחים ההיסטוריים שאבו מצורות וצבעים שמצאו בטבע וייצרו בהם משחקיות של חזרה והשתקפות, נארגים גם היום, באמצעות מכונה, כדי להראות דומים לשטיחים ההם. בנוסף ישנן צורות שטיח שהתקבעו, בעיקר בגלל מגבלות ייצור, ובעיקר המלבן המוכר של רוב רובם של השטיחים, גם כיום. מובן שישנם גם סגנונות שונים של שטיחים בתחום חומרי הגלם מהם עשוי השטיח ובאופני האריגה השונים אבל אלה בדרך כלל משתנים עם התקדמות הטכנולוגיה ולאו דווקא על פי טרנדים עיצוביים.

תשובה: לטרנדים יש אורח חיים קבוע וידוע מראש. בתחילת הדרך, הטרנד חדש ושטיחים שיוצרו על פי טרנדים יימכרו במחירים גבוהים, אבל באופן די מהיר מחשיפת הטרנד מתחילים לייצר לו גרסאות תואמות במחירים נמוכים יותר. לעתים האיכות של השטיח, כמו כל מוצר צריכה אחר, יורדת כאשר יש ירידה במחיר אבל הטכנולוגיה השימושית מתקדמת בצעדי ענק ומה שדרש פעם תכנון חדשני ואריגה אומנותית מדויקת, יכול להיות מיוצר היום באלפיו ולשמור על רמה טובה של איכות המוצר. שטיחים עתיקים בעבודת יד? זה רק לעשירים.

 

תשובה: הטרנדים לא בהכרח משתלבים זה בזה אלא מתקיימים במקביל, כך שבבית אחד תוכל למצוא שטיח בדוגמה מסורתית ובבית אחר תמצא שטיח מודרני בעיצוב יוצא דופן. עם זאת ישנם בתים בסגנון אקלקטי יותר שיכולים לשלב כמה טרנדים של שטיחים באותו בית. 

אהבתם? שתפו אותנו!
שטיח שאגי שמנת פרימיום
יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.