פסח elaS - חגיגת מבצעים כל האתר עד %07 הנחה + %01 אקסטרה >> קוד קופון: 01revossaP

איך לשמור על מראה חדש של השטיח בבית

ההבדלים בין שטיח חדש לבין שטיח ישן עשויים להיות גדולים במיוחד מבחינת המראה של כל אחד מהשטיחים. עם זאת, באמצעות פעולות פשוטות והרגלים מסוימים ניתן לשמור על מראה חדש של השטיח בבית שלכם. במאמר הבא נסביר כיצד ניתן לשמור על מראה כזה.

האם זה אפשרי לשמור על מראה שטיח חדש לאורך זמן?

שמירה על המראה של השטיח יכולה להיות תלויה כמעט ורק בכם. אומנם שטיח הוא מוצר שעשוי להישחק, שצבעו עשוי לדהות והוא עשוי גם להיקרע במקומות מסוימים, אך כמו מוצרים רבים אחרים, ניתן לתחזק אותו בצורה שתאפשר שימור שלו לאורך שנים – גם מבחינת המראה שלו. שטיחים מסוימים יכולים לשמור על מראה “כמו חדש” גם אחרי כמה שנים, אם נוהגים בהם בצורה נכונה.

שטיח סלון קומפקטי - לבן שחור
Carpetim.co.il

ניקוי קל של השטיח מאבק

אבק הוא הרוצח השקט של השטיחים. הוא מצטבר בכמויות גדולות אך בצורה איטית, כך שרק כאשר השטיח מאובק כולו אנו נוטים לשים לב להצטברות זאת. בפועל, השטיח שלנו כמעט תמיד מלא בכמות כזו או אחרת של אבק. ניקוי קל של השטיח מאבק על ידי פעולת טאטוא פשוטה, יסייע בצורה משמעותית לשמירה על מראה חדש של השטיח בבית.

 

התמדה על ניקיון

ניקוי קל של השטיח אומנם יכול לסייע בצורה משמעותית לשמירה על מראה חדש של השטיח בבית, אך לו לא תתמידו בניקיון קבוע של השטיח, האבק ולכלוכים נוספים יצטברו על השטיח שלכם ויפגעו בנראות שלו. לכן, כדאי להתמיד על פעולות הניקוי השונות ולבצע אותן אחת לכמה זמן, באופן מתוכנן או מוגדר.

שטיח לסלון

לפעול לפי הוראות היצרן

כאשר השטיח מתלכלך, רבים תוהים האם כדאי לכבס אותו או לקרצף אותו באמצעות חומרי ניקוי. סרטוני ניקוי שטיחים הפכו לפופולאריים בתקופה האחרונה ומציתים את הדמיון, אך חשוב לזכור שכל שטיח עשוי מחומר אחר, כך שהוא יכול להגיב בצורה מסוימת לחומרי ניקוי מסוימים, מה שיצור פגיעה במראה של השטיח. יש לפעול לפי הוראות היצרן על מנת שתוכלו לנקות את השטיח שלכם ביסודיות ולשמור על המראה החדש שלו.

 

שיגרה ששומרת על מראה חדש

דרך נוספת לשמירה על מראה חדש של השטיח בבית היא באמצעות שיגרה שמונעת היווצרות של כתמים או לכלוכים. יש לכם שטיח גדול בסלון? שימו לב שאתם לא אוכלים או שותים מעליו, על מנת שלא יקרה מצב בו אתם מפילים משהו מהיד ומכתימים אותו. נכנסתם עם נעליים מלוכלכות הביתה אחרי שהייה ארוכה בחוץ? מוטב לעקוף את השטיח ולא לדרוך עליו.

מראה חדש של השטיח הוא דבר אפשרי, והוא תלוי בחלק גדול מהמכרים בעיקר בנו. ניקיון קל של השטיח שנעשה בצורה מתמדת, תוך כדי שמירה על הוראות היצרן, יחד עם התנהגות שמונעת התלכלכות של השטיח – כל אלו יאפשרו לכם לשמור על מראה חדש של השטיח בבית.

אין חומר שמוגדר כחומר הניקוי הטוב ביותר לניקוי של השטיח. שטיחים שונים עשויים מחומרים שונים. לכן, יש לנקות כל שטיח לפי הוראות היצרן שלו, עם חומרי הניקוי המתאימים. שטיח העשוי מצמר למשל לא יתאים בהכרח לחומר ניקוי מסוים, בעוד שלאחר הוא יגיב בצורה טובה. 

טאטוא השטיח נעשה כתגובת נגד להצטברות של אבק ולכלוכים נוספים. לכן, יש לטאטא את השטיח בהתאם לסביבה בה הוא נמצא. אם אתם יודעים שאבק נוטה להצטבר על חפצים שונים בבית שלכם בצורה מוגברת יותר, טאטוא של השטיח אחת לשבוע אמור להיות מספיק לשמירה על מראה חדש לאורך זמן.

רבים נוטים להילחץ כאשר נוזל נשפך על השטיח, מה שגורם להם לבצע ישר פעולה של ניגוב. פעולה זאת למעשה מדמה את פעולה המריחה, ובכך מגדילה את הגודל של כתם פוטנציאלי. כאשר נשפך נוזל על השטיח, יש לנסות לספוג אותו באמצעות נייר סופג או סמרטוטים. 

קרעים בשטיח הם גורמים מרכזיים להחלפה של השטיח שלכם בשטיח חדש. לא רבים יודעים, אך ניתן לתקן קרעים אלו. פנייה אל איש מקצוע יכולה לגלות לכם שתוכלו לשמור על השטיח שלכם ועל המראה שלו.

אהבתם? שתפו אותנו!
יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.