פסח elaS - חגיגת מבצעים כל האתר עד %07 הנחה + %01 אקסטרה >> קוד קופון: 01revossaP

איך תדעו שהשטיח שאתם קונים באמת איכותי?

כשאנחנו קונים מוצר כלשהו, בוודאי נרצה לדעת שיש תמורה איכותית לכסף ששילמנו. שטיח הוא אחד מהמוצרים שכמעט כל אחד רוכש מתישהו במהלך חייו. למרות זאת, הלקוח הממוצע אינו יודע כיצד לזהות שטיח איכותי. במאמר הבא נסביר כיצד ניתן לדעת שהשטיח שאתם קונים הוא באמת איכותי.

מהו שטיח איכותי?

שטיח הוא מוצר שאינו שונה ממוצרים אחרים מתחומים שונים. ישנם סוגים רבים מאוד של שטיחים, שמיועדים לרצפות שונות – בכניסה לבית, בסלון, במשרד, בחדר הילדים או באמבטיה למשל. לשטיחים השונים יש איכויות שונות.

שטיח שמיוצר בצורה שאינה טובה מספיק, או שעשוי מחומרים שאינם איכותיים מספיק, ייחשב לשטיח שאינו איכותי למשל. מנגד, שטיח שעשוי מסיבים איכותיים ותהליך הייצור שלו טוב, יהיה שטיח איכותי, שיחזיק אצלכם להרבה מאוד זמן.

שטיח אדום - carpetim.co.il
שטיח אדום אפגני

סוג הסיב

ניתן לארוג שטיחים מסיבים טבעיים או מסיבים סינתטיים. סיבים טבעיים נחשבים לאיכותיים יותר. אריגת שטיח מהסיבים הללו מאפשרת ליצור שטיח שיהיה הרבה יותר עמיד, בעל מרקם טוב יותר מאשר שטיח שמיוצר מסיבים סינתטיים.

היתרון של הסיבים הסינתטיים לעומת הסיבים הטבעיים, הוא שניתן לייצר סיבים סינתטיים בעלות זולה יותר ובכמות המונית יותר. כתוצאה מכך, חלק גדול משוק השטיחים כולל שטיחים העשויים מסיבים סינתטיים, כאשר מחיר שטיחים מסיבים אלו נחשב לזול יותר. גם שטיחים מסיבים סינתטיים עשויים להיות איכותיים במקרים מסוימים.

 

צפיפות הסיבים

הצפיפות של הסיבים קובעת גם היא את איכותו של השטיח. ככל שהסיבים צפופים יותר, כך השטיח שלכם יהיה בעל מרקם אחיד ופחות סיכויים להיפגע. סיבים שאינם צפופים מספיק בשטיח, יובילו לכך שהסיכויים שלו להיקרע גבוהים יותר. מרקם השטיח יהיה רופס יותר, והעיצוב של השטיח ייפגע גם כן מסיבה זאת.

 

מצבו הנוכחי של השטיח

גם אם שטיח עשוי מסיבים טבעיים שנארגו בצפיפות הדרושה, הוא עשוי שלא להיות איכותי. שימו לב לפני שאתם רוכשים שטיח כלשהו מה המצב הנוכחי שלו. שטיח שבקצוות שלו נראה כי הוא מתחיל להיפרם או להיקרע למשל, או שטיח שהמרקם שלו מרגיש שונה לעומת שטיחים אחרים, עשוי להיות שטיח פחות איכותי.

שטיח עגול צבעוני
carpetim.co.il

אריגת השטיח

ניתן לארוג שטיחים באמצעות עבודת יד, או באמצעות מכונות משוכללות שמשומשות כיום בתעשיית השטיחים. באופן כללי, שטיחים שנארגים בעבודת יד נחשבים לאיכותיים יותר ויוקרתיים יותר, אך גם שטיחים שנארגים בצורה נכונה על ידי מכונה עשויים להיות איכותיים מאוד.

איכות השטיח היא דבר חשוב. ככל שהשטיח שלכם איכותי יותר, כך הסיכויים של השטיח לשמור על הצורה שלו, על המרקם שלו ועל הצבע שלו לאורך זמן הם גבוהים יותר. באמצעות בחינה צפיפות הסיבים, סוגי הסיבים, צורת האריגה ומצבו הנוכחי של השטיח, תוכלו לדעת אם אכן מדובר בשטיח איכותי או שלא כך הדבר.

רכישת שטיח איכותי תאפשר לכם להנות ממנו לכמות ארוכה יותר של זמן. ככל שהשטיח איכותי יותר, כך הסיכויים שלו להיקרע או להיפרם בקצוות שלו נמוכים יותר. בנוסף, שטיח איכותי יותר יהיה עם מרקם טוב יותר. הצבע של שטיח כזה ידהה בצורה איטית יותר באופן משמעותי מאשר של שטיח שאינו איכותי מספיק.

שטיחי פוליאסטר הם לרוב שטיחים העשויים מסיב סינתטי. למרות שמדובר בחומר שנחשב לפחות איכותי מאשר סיב טבעי, ניתן למצוא יתרונות בשטיח כזה. שטיח שעשוי מפוליאסטר הוא שטיח שהרבה יותר קל לשטוף ולנקות למשל. העלות של שטיח כזה היא גם זולה יותר, מכיוון שפוליאסטר הוא חומר שנחשב פשוט לעיבוד.

ישנם סוגים רבים של שטיחים – לחדרי השינה, לחדרי הילדים, למשרד, לכניסה לבית או לאמבטיה. סוג כזה של שטיח אינו קובע את איכותו. שטיח מסוים לחדר הילדים עשוי להיות איכותי במיוחד לפי פרמטרים אובייקטיבים, בעוד ששטיח אחר לסלון עשוי להיות לא איכותי.

המחירים של שטיחים משתנים לא רק לפי סוג הסיב ממנו הם עשויים או שיטת האריגה, אלא גם לפי הגודל, הביקוש, ההיצע וגורמים נוספים. ניתן למצוא שטיחים איכותיים בכמה מאות שקלים, אך גם שטיחים איכותיים שעולים אלפי שקלים ונארגו בעבודת יד.

אהבתם? שתפו אותנו!
יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.