פסח elaS - חגיגת מבצעים כל האתר עד %07 הנחה + %01 אקסטרה >> קוד קופון: 01revossaP

בחירת שטיחים למשרד – המדריך המלא

לבחירת השטיחים הנכונים יש תפקיד מכריע בכל הנוגע ליצירת חלל משרדי נוח ומקצועי. שטיחים לא רק משפרים את האסתטיקה של מקום העבודה אלא גם מספקים יתרונות פרקטיים רבים כגון  עמעום רעשים, בידוד ושיפור איכות האוויר הפנימי. מדריך זה נועד לסייע לכם בקבלת ההחלטות  בעת בחירת שטיחים למשרד, שיבטיחו שילוב הרמוני של סגנון, פונקציונליות ועמידות.

הערכת צרכי המשרד

לפני הצלילה לעולם השטיחים, חשוב לחקור את הדרישות הספציפיות של חלל המשרד. יש לשקול את הגורמים הבאים:

שטיח למסדרון
 

תנועה רגלית

מי רמת התנועה באזורים שונים במשרד. אזורים עם תנועה גבוהה דורשים שטיחים עמידים יותר כדי לעמוד בשימוש רב, בעוד אזורים עם תנועה פחותה יכולים ניתן להשתמש בשטיחים רכים ויוקרתיות יותר.

 

פונקציונליות

יש לזהות את הפונקציות העיקריות של כל אזור, כגון תחנות עבודה, חדרי ישיבות או אזורים משותפים. זה יסייע לבחור סוגי שטיחים מתאימים שמתיישרים עם ייעוד החלל.

 

תחזוקה

יש לקחת בחשבון את רמת התחזוקה שהמשרד יכול להכיל. שטיחים בעלי עמידות גבוהה לכתמים ותכונות ניקוי קלות עשויים להיות מועדפים באזורים המועדים לשפוך או לשימוש רב.

 

סוגי שטיחים וחומרים

הבנת סוגי השטיח והחומרים השונים הזמינים היא חיונית לקבלת החלטה מושכלת. הנה כמה אפשרויות פופולריות:

 

שטיחי קיר לקיר

שטיחי קיר לקיר מיוצרים בגלילים גדולים וניתן לחתוך אותם לגדלים מותאמים אישית, המאפשרים התקנה חלקה. הם זמינים בסוגי ערימה שונים, כגון ערימה חתוכה, ערימת לולאה, או שילוב של שניהם, ומציעים טקסטורות ומראה שונים.

 

אריחי שטיח

אריחי שטיח הם ריבועים או מלבנים מודולריים שניתן להחליף בקלות אם ניזוקים או מוכתמים. הם מספקים גמישות בעיצוב, ומאפשרים ליצור דפוסים ייחודיים ולהסתגל בקלות לפריסות המשרד המשתנות.

 

סיבים טבעיים

שטיחים העשויים מסיבים טבעיים כמו צמר או סיסל מציעים אפשרות יוקרתית וידידותית לסביבה. צמר ידוע בעמידותו הטבעית לכתמים, בעוד סיסל מספק מראה מרקמי וכפרי.

 

סיבים סינתטיים

ניילון ופוליאסטר הם סיבים סינתטיים נפוצים עבור שטיחים משרדיים. הניילון עמיד מאוד בפני כתמים, בעוד שפוליאסטר מציע שימור צבע ורכות טובים מאוד.

שטיח וינטג לסלון

שיקולי עיצוב

בחירת העיצוב הנכון לשטיחי המשרד חיונית ליצירת סביבה מגובשת ומושכת מבחינה ויזואלית. מומלץ לשקול את האלמנטים העיצוביים הבאים:

 

פלטת צבעים

מומלץ לבחור צבעים שמתיישרים עם המיתוג של המשרד או יוצרים אווירה מרגיעה ופרודוקטיבית. גוונים ניטרליים כמו אפור, בז’ או שזוף הם מגוונים ויכולים בקלות להשלים אסתטיקה משרדית שונה.

 

דפוסים ומרקמים

כדאי לחקור דפוסים ומרקמים שונים כדי להוסיף עומק ועניין ויזואלי לחלל המשרדי. דפוסים עדינים יכולים להסתיר לכלוך וכתמים, בעוד שעיצובים נועזים יותר יכולים להוות הצהרה באזורי קבלה או בחדרי ישיבות.

 

קנה מידה ופרופורציה

יש לשקול את קנה המידה של המשרד בעת בחירת דפוסי שטיחים. תבניות בקנה מידה גדול פועלות היטב באזורים מרווחים, בעוד שתבניות קטנות יותר מתאימות לחללים קומפקטיים.

שטיחים משרדיים חייבים להתאים לצרכים השונים של המשרד. באזורים משרדיים המאופיינים בתנועה גבוהה של עובדים יש להציב שטיחים עמידים יותר. כמו כן מומלץ להתאים את השטיחים לחללים השונים של המשרד. לדוגמה: שטיח של חדר ישיבות יהיה שונה מהשטיח בלובי הכניסה. כמו כן, יש להתחשב ברמת התחזוקה של השטיחים השונים כדי למנוע מצב של הצטברות בלאי.

שטיחים מקיר לקיר הם סוג נפוץ של שטיחים משרדיים בזכות היכולת להתאים אותם לגודל המשרד. סוג נפוץ נוסף הם אריחי שטיחים המגיעים במקטעים מרובעים, בדרך כלל. היתרון הגדול שלהן שניתן להחליפם בעת הצורך. בנוסף הם מאפשרים גמישות עיצובית.

שטיחים משרדיים צריכים להשתלב עם השפה העיצובית של המשרד והמסר שהוא רוצה להעביר לעובדיו ולקוחותיו. בגלל מקומם המרכזי בחלל המשרדי לשטיחים יכולה להיות השפעה משמעותית על האווירה.

ישנם שטיחים העשויים מסיבים טבעיים כמו צמר או סיסל וישנם שטיחים משרדיים העשויים מסיבים סינטטיים כמו ניילון או פוליאסטר. בחירת השטיח המשרדי המתאים צריכה לקחת בחשבון את התקציב ואת הצרכים המשרדיים. הסיבים הטבעיים נחשבים ליוקרתיים יותר אך הם אינם מתאימים לכל משרד לכן ההחלטה צריכה להתאים לצרכי המשרד ואופיו.

אהבתם? שתפו אותנו!
יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.