פסח elaS - חגיגת מבצעים כל האתר עד %07 הנחה + %01 אקסטרה >> קוד קופון: 01revossaP

חומרי ניקוי מומלצים לשטיחים בבית

אם אתם בעלי שטיחים אתם וודאי יודעים כמה שובר לב זה כתם על השטיח. למרות שלעיתים נראה כי המצב אבוד וכי בשונה מחולצה אשר אפשר לשים עליה ספריי או להכניס למכונת הכביסה, שטיח הוא דבר אשר לא יתנקה – כלל לא כך הדבר, ואפילו תופתעו לגלות כמה קל יכול להיות לנקות שטיח. על מנת להיות מקצוענים בניקוי וכדי לא לבכות על כל חלב שנשפך חשוב שתכירו כמה חומרי ניקוי מומלצים לשטיחים בבית.

חומרי ניקוי לשטיחים

בדומה לכל דבר אשר רוצים לנקות – רצפה, שירותים, בגדים וכדומה, גם לשטיחים יש סקטור ניקיון שלם שמתאים אליהם. חשוב לזכור כי בסופו של דבר שטיחים עשויים בד ולכן לכלוך על גבי שטיח הוא בהחלט משהו שיכול ואמור להתנקות, בדומה לכל לכלוך על בד אחר. אך בגלל שמדובר בכמות מסיבית ועבה יותר של בד, וכן בשיטת אריגה או תפירה שונה, יש צורך בחומרי ניקוי המותאמים לכך.

 

קצף לניקוי שטיחים

קצף לניקוי לשטיחים נועד הן על מנת להסיר את הלכלוך אך קצף טוב יהיה כזה אשר גם יגן על השטיח בכך שהוא דוחה כתמים, כלומר אם כבר ריססתם אותו על גבי השטיח, המקום בו הוא התפרס יהיה עמיד יותר מפני כתמים בעתיד מה שיביא לכך שיהיה לכם הרבה יותר קל לנקות את השטיח במידה וחס וחלילה יתלכלך שוב.

 

מגן בדים

באם אתם חרדים לשטיח שלכם, או בעצם לכל בד אחר אשר יש לכם ברשותכם, תוכלו להקדים תרופה למכה ולרסס מגן בדים. בעצם מדובר בספריי שקוף שמטרתו להגן על הבדים כך שיהיו עמידים יותר מפני לכלוך. כמו כן, ישנם שטיחים רבים (ובדים באופן כללי) שחווים דהייה של הצבע, מניעת מקרים אלו היא גם כן מטרתו של מגן הבדים.

 

מנקה שטיחים עם ראש מברשת

אם ניסית בעבר לנקות את השטיח שלכם, בהנחה שכבר מצאתם חומר ניקוי מותאם, וודאי שאלתם את עצמכם כיצד לנקות אותו, כלומר כיצד לפזר את החומר ולהסיר את הכתם. פתרון טוב לכך הוא חומר ניקוי אשר מגיע מובנה עם מברשת גדולה המתאימה לשטיחים ולריפוד. כל שתצטרכו לעשות הוא ללחוץ מעט על הבקבוק על מנת שיצא חומר ולשפשף עם המברשת המובנית.

שטיח לבן עגול
carpetim.co.il

בחירת החומר המתאים

כאמור, ישנם סוגים רבים של חומרי ניקוי אשר כוללים חומרים מגוונים. ההמלצה הכי טובה היא לבדוק עם אנשי מקצוע שמתמחים בשטיחים. אינכם רוצים שבמהלך הסרת כתם בעזרת חומר ניקוי דווקא תגרמו לכתם אחר כתוצאה משימוש לא מותאם בחומר הניקוי, על כן טרם אתם פונים למריחה על השטיח, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע.

בחירת חומר הניקוי המתאים יכול להחזיר את השטיח שלכם להיות כמו חדש, אל תתייאשו אם אתם חווים כתם שנראה שלא ירד לעולם, כל כתם אפשר להוריד. יתרה מכך, חשוב שתדעו שישנם חומרים שניתן למרוח מבלי קשר לכתם ספציפי אלא מתוך רצון לשמור על השטיח מפני לכלוכים ומפגעים עתידיים.

חשוב לדעת שאכן כן! למרות שמדובר בבד ויכול להיות שיש חומרי ניקוי שיתאימו בהתאם לסוג השטיח, ישנם חומרי ניקוי אשר נוצרו ספציפית עבור שטיחים ואפילו מגיעים עם מברשת המותאמת לניקוי ושפשוף שטיחים.

בהחלט, ישנם חומרי ניקוי אשר מטרתם עוד טרם הניקיון להוות שכבת הגנה על השטיח. מדובר לדוגמא בחומרים שקופים אשר יש למרוח אותם על השטיח בפיזור אחיד, לאחר שהחומר מתייבש הוא מהווה שכבת הגנה שקופה על השטיח.

זכרו כי הרבה מהכתמים אפשר להוריד אך לעיתים שימוש בחומר ניקוי לא מותאם יכול דווקא להחמיר את הכתם או להחליפו בכתם אחר שיהיה מורכב יותר להוריד, לכן מומלץ ליצור קשר עם איש מקצוע שמתמחה בשטיחים שימליץ לכם על פי השטיח שלכם ספציפית.

ראשית כל מומלץ לא להתעלם אלא לפעול ישר להורדתו. אם יש לכם חומר ניקוי מתאים אשר לרסס אותו, או אחרת לפנות להשיג אחד מתאים בהקדם.

אהבתם? שתפו אותנו!
שטיחים בצבע צהוב
יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.