פסח elaS - חגיגת מבצעים כל האתר עד %07 הנחה + %01 אקסטרה >> קוד קופון: 01revossaP

מדריך מקוצר לבחירת שטיח

ההחלטה לשלב שטיח או שטיחים בבית היא החלטה מצוינת. עכשיו הגיע הזמן להחליט איזה שטיח אתם רוצים, איזה שטיח יתאים בצורה הטובה ביותר לבית שלכם ולחיים שמתנהלים בו. הדברים הראשונים שחושבים עליהם הם צורתו, גודלו, צבעיו ודוגמתו של השטיח.

עם זאת, גם אם אתם יודעים בדיוק איך אתם רוצים שהשטיח ייראה, עדיין יש כמה נושאים נסתרים שחשוב לתת עליהם את הדעת רגע לפני שמשקיעים בשטיח החלומות.

מיקום זה חשוב

כאשר אנחנו בוחרים את המיקום המושלם לשטיח בחדר, אנחנו לוקחים בחשבון הרבה משתנים שעשויים להשפיע על הבחירה – מידות החדר והשטיח, הצבעים השולטים בחדר, הרהיטים בחדר והשימושים בחדר. אחד הדברים החשובים שאנחנו שוכחים לבדוק הוא השפעת האור על השטיח. מקורות אור שונים בבתים שונים ישפיעו אחרת על שטיחים שונים.

לדוגמה אם יש בחדר אור חזק במשך שעות היום, הוא עלול להשפיע על איכות ועל צבע השטיח עם הזמן וייתכן שיהיה כדאי לייצר שגרה של שינויי זווית כדי למנוע החרפה של הנזק. כמו כן, האור בחדר, אור השמש במהלך היום ואור מלאכותי בשעות הלילה משפיעים על האופן בו נראה השטיח. למשל, שטיח בהיר יכול להיראות שונה לחלוטין בתאורה לבנה לעומת תאורה צהובה. כדאי לקחת גם את האור בחשבון כשמתאימים שטיח לחדר.

שטיח זול

ריפוד מתחת לשטיח

בעבר היו שטיחים כבדים מאוד שעמדו יציבים על רצפות עץ ואבן, אבל כיום רוב השטיחים המודרניים עשויים בתהליכי ייצור מתקדמים טכנולוגית ואינם כבדים כבעבר. עבורנו אלה בעיקר חדשות טובות כי המשקל של השטיח מאפשר העברה שלו בקלות יחסית וטיפול בו, כמו הזזה, ניעור והיפוך לנוחים לביצוע על ידי אדם אחד או שניים. אבל ישנו תחום בו השטיחים החדשים נופלים מהישנים וזו כמובן יציבות עמידתם במקום שנבחר להם.

בשטיחים המודרניים ישנה אפשרות שהשטיח הקל יחליק על גבי הרצפות החלקות כאשר מישהו דורך עליו ויגרום חלילה נזק לגוף. כדי למנוע מצב כזה, מקדימים תרופה למכה ומקפידים לרכוש ולפרוש גם ריפוד מתחת לשטיח – הריפוד הייעודי לשטיחים עשוי בדרך כלל מחומר מוקצף הדומה לגומי והוא בנוי כרשת ועושה עבודה טובה ומוכחת בשמירה על מיקום השטיח ובטיחות הדורכים עליו.

שטיח לחדר ילדים

אחזקה וניקיון

כל פרטי הטקסטיל נוחים להתלכלך ודורשים שגרת ניקיון קבועה, לטובת שמירה על מצבם ואיכותם וכמובן גם כדי לדאוג שמראה השטיח לא יינזק, ישתנה ויתבלה. כמו בכל תחום, גם כאן מניעה היא השיטה הטובה ביותר. כדאי להרגיל את המשתמשים בחדר לחלוץ את הנעליים לפני הדריכה על השטיח, להימנע, במידת האפשר, מאכילה ושתייה בקרבתו והרחקה של כלי כתיבה שונים מאזור השטיח.

אם מקפידים לשמור על השטיח, שאיבה שבועית של השטיח בעזרת שואב אבק ייעודי תספיק לשגרת טיפול רגילה. אחת לשנה בערך, מומלץ להפוך את השטיח לכמה ימים כדי לאפשר לכוח המשיכה לעזור בניקיון ומומלץ גם לנער את השטיח מדי פעם ולהשאיר אותו לאוורור למשך כמה שעות.

ניקיון ייעודי עם חומרים כימיים לא מומלץ על פרטי טקסטיל ובמקרה של כתם שמסרב לרדת כדאי לנסות להשתמש בחומרים טבעיים כמו חומץ או להיעזר באנשי מקצוע מנוסים שיוכלו להמליץ על שיטה לניקיון או על חברה מקצועית לניקוי שטיחים שתדע להחזיר לשטיח את הלוק המקורי.

שאלות ותשובות

תשובה: הניקיון השגרתי של שטיחים אינו דורש סיוע מקצועי. רוב השטיחים יישמרו היטב בשאיבה תכופה והקפדה על טיפול מהיר ויעיל בכתמים שנוצרו. מומלץ גם להפוך את השטיח למשך כשבוע, אחת לשנה, כדי לעזור לחלקיקים בעומק השטיח למצוא את דרכם החוצה. מומלץ גם לנער את השטיח מדי מספר חודשים ולהניח לו להתאוורר בשמש ישירה. ניקיון מקצועי נדרש רק אם ישנו כתם שלא הצלחתם להתמודד אתו בעצמכם או מדי שנתיים או שלוש שנים, כשגרה.

תשובה: מזג האוויר בישראל אינו דורש בידוד נגד קור ולכן נהוג לפרוש שטיחים בעיקר באזורי המגורים בבית, כלומר בסלון ובחדרי השינה. בארצות קרות יותר, נהוג להתקין שטיחים מקיר לקיר גם בחדרים “הרטובים” בבית, כלומר חדר האמבטיה, חדר הכביסה והמטבח. אצלנו נוטים לוותר על שטיח גם במקומות מועדים ללכלוך כמו חדרי אוכל.

 

בשום אופן לא, רק להספיג במים או בחומץ. שפשוף רק יטמיע ויעמיק את הכתם. אם טיפול הספגה במים וחומץ לא יסייע, כדאי להיעזר באיש מקצוע. 

אהבתם? שתפו אותנו!
שטיחים בצבע לבן
יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.