פסח elaS - חגיגת מבצעים כל האתר עד %07 הנחה + %01 אקסטרה >> קוד קופון: 01revossaP

סודות הבוהו שיק נחשפים – טיפים לעיצוב הבית

לעתים בסגנון בוהו שיק תמצאו שטיחים המעוצבים בדוגמה הכוללת כתמי צבע, טלאים, דוגמאות משתלבות או צבעים מנוגדים ולעתים יתבטא השילוב בבחירה להציב שטיחים שונים זה לצד זה או להניח שטיח קטן על שטיח גדול כדי לייצר הבדלים במרקמים, בגבהים ובדוגמות. בוהו שיק נותן מקום של כבוד לטבע ולחומרים טבעיים ולעתים יכלול השטיח גם דוגמה טבעית כמו עלים או פרחים.

רוצים להכיר את תחום הבוהו-שיק על כל סודותיו? במאמר זה נחשוף אותו בפניכם ונספק טיפים לעיצוב הבית בסגנון הייחודי

מה הסיפור של בוהו-שיק?

הבוהמיינים הראשונים היו נוודים וצוענים עניים שהגיעו מחבל בוהמיה, בעגלות ובאוהלים שלהם, הם השתמשו בחפצים שאספו בהזדמנויות שונות, ממקומות שונים ויצרו מראה אקלקטי ועשיר מאוד בדוגמות, בצבעים ובחומרים. הפריטים של הבוהמיינים סיפרו את סיפורם וציירו את מפת מסעם האישי בעזרת הפריטים המשמשים גם כמזכרות.

בעיצוב הבוהמייני, סגנונות שלכאורה לא אמורים להשתלב בהצלחה מצליחים לייצר סגנון ייחודי ומעניין ועיצוב עשיר בצבעים, במרקמים, בחומרים ובדוגמות. עם השנים הפך השם בוהמה לתאר אמנים ואחרים שחיו בשוליים וללא התייחסות לחוקים החברתיים ולאופן בו נהוג להתלבש, להתנהג וגם לעצב את ביתם.

הבוהמיינים המודרניים ייצרו בביתם קוקטייל עיצובי יוצא דופן שנראה פשוט וחסר מאמץ אך למעשה מיוצר בדיוק ובמחשבה רבה ומבקש להיות ייצוג של האדם שחי בבית ולספר משהו על טעמו, על העדפותיו, על המקומות שביקר בהם וחוויות שחווה.

 

בוהו שיק –  זה בשבילך?

מובן שאין אף פקח בוהמייני שייבחן את מידת התאמתכם לבוהו שיק אבל לפני שמתחילים לתכנן, חשוב לזכור שעיצוב בוהו שיק הוא מראה לאישיות של בעל הבית. אם לא נוח לכם לחשוף את עצמכם או להציג את עצמכם באופן כזה, ייתכן שתעדיפו סוג אחר של עיצוב לחלל הבית שלכם.

בנוסף, הבוהו שיק מאופיין בצבעוניות שמחה, בהדפסים שונים שבהם גם דוגמאות אתניות ובשילוב של רהיטים וחפצי אומנות וינטג’ עם חפצים חדשים ומודרניים יותר. אם כל אלה שילובים יפים בעינכם ומתאימים לחלל בו אתם חיים ומארחים, נאחל לכם בהצלחה במסע הבוהו שיק שלכם.

 

לטאטא את השיק מתחת לשטיח

טקסטיל מהווה חלק משמעותי בעיצוב בסגנון בוהו שיק. בדים שונים ניתן למצוא בריפודים, בכריות, במפות שולחן, במפיות ובכיסויים. פעמים רבות יהיה הטקסטיל חלק משמעותי מהעיצוב ויכלול גם שטיחים צבעוניים, שטיחי וינטג’ או שטיחים בעלי דוגמה אתנית כלשהי.

 

 

האישיות שלך משתקפת במרבד

כאמור, העיצוב בסגנון בוהו שיק הוא עיצוב אישי לכל בית ולכל אדם ונדיר לראות בו רהיטים, כלים או חפצי נוי שניתן למצוא בחנויות הגדולות ועל פי האופנה המתחלפת, כמעט בכל בית. באותו האופן ישולבו בעיצוב בוהו שיק פריטים ייחודיים או פריטים אופנתיים מסוימים שמתאימים לעיצוב ולמעצב.

באופן דומה אפשר לדמיין שטיח בצבע אחד שהופך לאופנתי ויוכל להשתלב גם בעיצוב בוהו שיק בשילוב שטיחים נוספים או סוגי טקסטיל אחרים – כך הופך השטיח לפרט ביצירה שלמה ולא ליצירה בפני עצמו. בבית המעוצב על פי טעמך המדויק נעים לחיות אבל חשוב לזכור שכל עיצוב הוא תהליך דינמי ונמשך שכולל שינויים, תיקונים, התאמות ושדרוגים.

שאלות ותשובות

תשובה: בהגדרתו, עיצוב בסגנון בוהו שיק, כולל שכבות טקסטיל ושילוב של רהיטים עתיקים וחפצי נוי, כך שהוא דורש בהכרח הקפדה ושמירה על ניקיון בסיסי של כל אלה, להסרת אבק ושמירה על סביבה בריאה ונעימה. בנוסף, הבוהו שיק מעודד שילוב של צמחים בבית, כחלק מהעיצוב, וגם הם דורשים תשומת לב והקפדה על טיפול נכון וקבוע. או במילים אחרות, כנראה שהבוהו שיק מתאים בעיקר למי שאוהב לשמור ולהשקיע בעיצוב ותחזוקת הבית.

תשובה: בוהו שיק מאפשר שילובים יוצאי דופן אבל אינו דורש עומס. אפשר לבחור לעצב בסגנון בוהו שיק מינימלי ולייצר עיצוב שמושפע מהצבעוניות, האתניות והשילוב בין חדש וישן שמאפיינים את הבוהו שיק אבל לשמור על עיצוב נקי ומינימליסטי באופן יחסי. לא חייבים לשלב בשטיח אחד חומרים, הדפסים וסגנונות שונים, אפשר לבחור סגנון אהוב אחד ולהסתפק בו. וזכרו: הבוהו שיק הוא בעיקר עניין של ביטוי עצמי אז הכל מותר. כאשר מבקשים לייצר עיצוב נקי יחסית בסגנון הבוהו שיק, ממליצים להתחיל את העיצוב בחדר בהיר, חלק וריק כדי שישמש רקע לבוהו שיק.

 

אהבתם? שתפו אותנו!
שטיח שחור לבן
יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.