פסח elaS - חגיגת מבצעים כל האתר עד %07 הנחה + %01 אקסטרה >> קוד קופון: 01revossaP

שטיחים בעבודת יד – למי זה מתאים?

ההתפתחויות הטכנולוגיות השונות מאפשרות הכנה של מוצרים שונים על ידי מכונות משוכללות, ובין מוצרים אלו ניתן למנות גם את השטיח. מרבית השטיחים שמיוצרים כיום עשויים בצורה תעשייתית, אך עדיין ניתן להזמין ממקומות שונים שטיחים המיוצרים בעבודת יד. למי זה מתאים? התשובות לפניכם.

שטיח בעבודת יד

אם בעבר שטיחים יוצרו רק בעבודת יד, כיום התפתחות של יכולות טכנולוגיות מאפשרת יצירה של שטיחים גם באמצעות מכונות משוכללות שונות. למרות זאת, שטיחים בעבודת יד נמכרים גם כיום. שטיחים אלו נעשים על ידי רוקמים שמתמחים באריגת שטיחים.

הם אורגים את השטיח לפי גודל מסוים, צורה מסוימת, עיצוב שנבחר, ובכך מייצרים שטיח שנחשב ליותר מיוחד. שטיח בעבודת יד לא מתאים בהכרח לכולם, מכיוון שמדובר על שטיח עם מאפיינים ייחודיים יותר.

שטיח חדר עבודה

מה מייחד שטיח זה?

הדבר שמייחד בעיקר את השטיח הזה הוא היכולת של רוכש השטיח לשלוט במאפיינים השונים שלו. לעומת שטיח רגיל, שמוכן מראש לפי תכנון כלשהו, כאשר אתם יוצרים קשר עם מי שמכין שטיח בעבודת יד, תוכלו להציג בפניו את הדרישות והרצונות שלכם.

אתם יכולים לבחור מראש מידות לשטיח, לפי המידות של האזור בו אתם רוצים למקם אותו, אתם יכולים לבחור מראש עיצוב לשטיח, לפי העיצוב שכבר קיים אצלכם בבית ואתם יכולים לקבוע את הצורה שלו מראש.

 

עד כמה חשוב לכם העיצוב?

שטיח בעבודת יד מתאים בעיקר למי שהעיצוב בחלל בו הוא מתכנן למקם את השטיח חשוב לו. המראה של השטיח הוא לא הדבר היחידי שקובע את הנראות של השטיח בחלל מסוים בו או ממוקם. גם הגודל שלו ביחס לגודל של הרצפה ולפריטים אחרים במרחב וכן הצורה שלו ישפיעו בצורה משמעותית על העיצוב. לכן, ככל שחשוב לכם לשלוט בעיצוב עד לפרטים הקטנים ביותר, כך שטיח כזה יתאים לכם יותר.

 

הוצאה כספית משמעותית

שטיחים העשויים בעבודת יד מתאימים יותר למי שיש לו את היכולת הכלכלית לרכישת שטיח כזה. מכיוון שמדובר על שטיחים שנארגים לפי דרישות והוראות ספציפיות, ומכיוון שהליך הייצור שלהם מורכב יותר, המחיר של השטיחים האלו גבוה יותר מאשר של שטיחים רגילים.

שטיח סוהו סלון

הבדלים משטיחים רגילים

ההבדל העיקרי בין שטיח שנעשה בעבודת יד לבין שטיח המיוצר באמצעות מכונה, הוא הליך הייצור והחומר ממנו עשוי השטיח. שטיחים שנעשים במכונה עשויים ברוב המקרים מחומרים סינתטיים, שקל יותר לעבד אותם בהליך ייצור המוני. גם העיצוב של השטיח משתנה בין שטיח שנארג בעבודת יד לבין שטיח שמיוצר על ידי מכונה.

שטיחים בעבודת יד מיוצרים גם כיום, והם בעלי תכונות ייחודיות לעומת שטיחים המיוצרים במכונה. הם בעיקר מעניקים יותר שליטה עיצובית ויוקרה לרוכש של השטיח. לכן, שטיחים אלו מתאימים בעיקר למי שרוצה לשלוט בעיצוב עד הפרטים הקטנים ביותר, ושיש לו את היכולות הכספיות לכך.

אם אתם מזמינים שטיח בעבודת יד, אתם יכולים לקבוע כמעט את כל הפרמטרים של שטיח זה. תוכלו לקבוע את המידות של השטיח ואת הצורה שלו. אם היצרן מייצר שטיחים ממספר סוגי סיבים שונים, ויודע לעצב את השטיחים שלו בצורות שונות, תוכלו גם לקבוע את הסיב ממנו יהיה עשוי השטיח ואת העיצוב שלו.

כשמדברים על איכות של שטיח, מתכוונים לרוב ליכולת שלו להחזיק לאורך זמן, למרקם ולמראה שלו. הדבר תלוי מאוד בסיב ממנו עשוי השטיח, בצפיפות של הסיבים מהם אורגים את השטיח ולהליך הייצור ועד כמה טוב הוא נעשה, כך שגם שטיחים שלא נעשים בעבודת יד יכולים להיות איכותיים.

ניתן לארוג שטיחים שונים מכל מיני סוגי סיבים. שטיחים הנארגים בעבודת יד עשויים לרוב מסיבים טבעיים, שלא יוצרו באופן מלאכותי.

שטיח בעבודת יד יהיה יקר יותר משטיח שיוצר באמצעות מכונה ברוב המוחלט של המקרים. עלות הייצור של שטיח כזה היא יקרה יותר, ומצריכה יותר זמן מהיצרן. דבר זה משפיע על המחיר באופן משמעותי. כמו כן, אם ישנן בקשות מיוחדות מרוכש השטיח שהיצרן לוקח בחשבון, זה יבוא לידי ביטוי במחיר גבוה יותר.

אהבתם? שתפו אותנו!
יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.