פסח elaS - חגיגת מבצעים כל האתר עד %07 הנחה + %01 אקסטרה >> קוד קופון: 01revossaP

שמים סוף לכתמים – טיפים לניקוי שטיחים

השטיחים הם חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית שלנו. הם שומרים עלינו מפני החורף הקר, משרים אווירה חמימה וביתית, מבודדים רעשים ויוצרים אמירה עיצובית ויוקרתית. אך כמו כל ריהוט ואף יותר מכל ריהוט אחר, הם דורשים גם תחזוקה שוטפת ומותאמת לסוג השטיח, צבעו ואופי הכתמים שלמרבה הצער מעטרים אותו. הנה כמה טיפים מקצועיים שיצילו את השטיח שלכם.

עדינות היא המפתח

כלל אחד הרלוונטי לכל השטיחים באשר הם, הוא הצורך בניקוי עדין ולא אגרסיבי. הרוב המוחלט של השטיחים נוצר בעבודה עדינה, וניקוי חזק מדי עלול לפגוע עם הזמן באיכות השטיח ואף לפרום את הסיבים. שטיח פרסי למשל, נועד להחזיק שנים רבות והוא נוצר בתהליך של סריגה צפופה ובצפיפות סיבית גבוהה למדי.

ניקוי של שטיח פרסי דורש עדינות מאין כמוה, ולכן לא רק שהוא אחד השטיחים היקרים בשוק, אלא הוא מצריך תחזוקה עדינה ומדויקת, כאשר לא פעם נדרש סיוע חיצוני של חברת ניקוי מקצועית.

שטיח סלון

לכל כתם טיפול אחר

לא ניתן להתייחס באופן גורף לכל הכתמים הפוטנציאליים על השטיחים שלנו בצורה שווה. חשוב להבין שכל כתם דורש טיפול מותאם, הן בצורת הניקוי והן בשימוש בחומר הניקוי הנכון לו. דין של כתם שומני לא זהה לכתם צבע או שריטות על השטיח. בטרם אתם ניגשים לנקות את הכתם עצמו, חשוב להבין מאיפה הגיע הכתם ומה מקורו, על מנת להתמודד אתו בצורה המיטבית והיעילה ביותר.

לא לשפשף!

האינסטינקט הטבעי שלנו כאשר אנו רואים כתם הוא לשפשף אותו על מנת להעלים אותו. בכל מה שקשור בשטיח, יש להימנע מכך. שפשוף השטיח על מנת להיאבק בכתם עלול לפגוע בצורה קשה בסיבי השטיח ולהחמיר את המצב.

מעבר לכך, הדבר יכול להביא להטמעת הכתם בתוך השטיח ולפגוע בשטיח בטווח הארוך. אם ישנו כתם טרי שאתם מבקשים להסיר מהשטיח שלכם, מומלץ ליטול מגבת נייר או מטלית ולנקות בעדינות על ידי לחיצות קלות על האזור המוכתם, ובשום אופן לא לשפשף את הכתם, בוודאי שלא בתנועה סיבובית.

שטיח עגול

סודה לשתייה- קוסמת

אחת הדרכים היעילות להסיר כתמים שומניים, היא להשתמש באבקת סודה לשתייה. ראשית יש לגרד את שאריות הכתם שלא נספגו בשטיח, ולאחר מכן לפזר אבקת סודה לשתייה, ולתת לה לשהות על הכתם במשך 15 דקות. לאחר מכן, מומלץ לעשות שימוש בחומר להמסת לכלוך, ואז לשטוף עם מעט מים טריים. סביר מאוד להניח שתופתעו מהתוצאות.

כתמי שוקולד של ילדים

אם יש ילדים בבית, בוודאי לקחתם בחשבון שלא לעולם חוסן, ובמוקדם או במאוחר תאלצו להשלים עם העובדה ששטיח הילדים יוכתם בשוקולד כזה או אחר. אל חשש, כדאי למהול כפית של נוזל לניקוי כלים בכוס מים ולשפוך על האזור המוכתם, אתם תופתעו מהתוצאות.

שטיח מטבח

שאלות ותשובות

מומלץ בראש ובראשונה לאפיין את חומרי הניקוי בהתאם לסוג הכתמים שיש על השטיח. יש לבצע סקר שוק נרחב בכל הקשור לחומרי הניקוי האיכותיים ביותר בשוק, לרבות המלצות מחברות ניקיון מקצועיות המתמחות בניקוי שטיחים. חשוב לזכור כי לא כל חומר ניקוי מתאים לכל כתם, וחוסר התאמה ביניהם עלול ליצור נזק, שכן גרימת רטיבות שלא לצורך לשטיח או שימוש בחומר לא מותאם לא רק שלא יעלימו את הכתם, אלא גם עלול לפגוע בטווח הארוך בשטיח.

כשאנו קונים שטיח, אנו חושבים על הטווח הארוך ומתוך תקווה שהשטיח ימשיך לשמש אותנו שנים רבות קדימה. זאת, גם אם מדובר בשטיח שלא עלה הון עתק. לכן, כשם שאנו דואגים לנקות מדי פעם בפעם את הספות ואת שאר הריהוט שלנו, כך גם נדרשת תחזוקה שוטפת לשטיח שלנו. יתרה מכך, הפוטנציאל של השטיח שלנו לצבור אבק ולהיפגע מכתמים, רטיבות ולכלוך, גבוהה פי כמה, במיוחד אם יש בבית בעלי חיים וילדים. לכן חשוב מאוד להפקיד על תחזוקה שוטפת של השטיח, הכוללת שאיבת השטיח (ולא טאטוא), אוורור במקום מואר אחת לכמה זמן כדי להימנע מרטיבות, וכן ניעורו על מנת להוציא את האבק בצורה הטובה ביותר. שמרו על השטיח שלכם, והבטיחו את אריכות ימיו.

על מנת להתמודד עם רוטב שנשפך על השטיח צריך כף של אבקת סודה וחומר ניקוי ממיס. יש לגרד באמצעות כף את הרוטב הגלוי לעין ולאחר מכן לפזר כף סודה לשתייה. לאחר רבע שעה יש להתיז על הרוטב הספוג והסודה לשתייה חומר להמסת לכלוך אשר אינו מצריך מים ולשטוף עם מים נקיים.

כמעט בכל בית יש קצף גילוח. קצף גילוח יכול להסיר כתמי שמן. יש לשפשף את הקצף באופן נקודתי היכן שהכתם שמן בשטיח ולאחר מכן לשפשף במטלית לחה ונקייה כאשר מדובר על כתמי מיץ יש לספוג תחילה את הנוזלים עם מגבת נייר ולאחר מכן להרטיב את הכתם עם ספוגית שטיפת כלים.

אהבתם? שתפו אותנו!
שטיחים בצבע כתום
יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.